NIZP-PZH: powstanie narzędzie pomocne realizatorom kampanii społecznych

WOK/Rynek Zdrowia - 13-03-2018

- Przygotowanie i realizacja skutecznych kampanii społecznych, między innymi dotyczących zdrowia, nie jest łatwym zadaniem, ponieważ często takie działania mają na celu zmianę zachowań czy nawyków - mówi dr Grzegorz Juszczyk, dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny.

NIZP-PZH: powstanie narzędzie pomocne realizatorom kampanii społecznych

W opinii dyrektora NIZP-PZH sukcesem kampanii społecznej jest, między innymi, przekazanie krótkiego, zwięzłego komunikatu, skutecznie zachęcającego odbiorców do wykonania jednego prostego kroku, który może się przyczynić do korzystnej, oczekiwanej zmiany sytuacji - na przykład w zakresie profilaktyki.

Grzegorz Juszczyk przypominał podczas III Kongresu Wyzwań Zdrowotnych (Katowice, 8-10 marca), że w 2017 r. Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji - za sprawą nowelizacji ustawy o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych - ma obowiązek wydawania wiążących opinii dotyczących realizacji programów zdrowotnych.

- Agencja przygotowuje również wytyczne dotyczące rekomendowanych lub nierekomendowanych działań obejmujących poszczególne problemy zdrowotne. Obecnie trwa wybór takich priorytetowych obszarów. Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny współpracuje w tym zakresie z AOTMiT - zaznaczył dr Juszczyk podczas kongresowej sesji „Kampanie społeczne”.

Zapowiedział, że niebawem osoby, organizacje i instytucje zainteresowane realizacją zdrowotnych kampanii społecznych będą mogły skorzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań.

- Ambicją NIZP-PZH jest stworzenie repozytorium programów zdrowotnych, a także modeli kampanii społecznych na bazie dokumentów już przygotowanych przez AOTMiT. Będzie to narzędzie, które ma ułatwić prowadzenie takich działań, zwłaszcza przez mniejsze pozarządowe organizacje aktywne w środowiskach lokalnych - dodał dyrektor NIZP-PZH.

- Należy pamiętać, że rozpoczynając kampanię trzeba liczyć się z tym, że przyniesie ona sukces... Trzeba więc zaplanować pewne konsekwencje skutecznej kampanii społecznej, np. korzystnie zmieniającej zachowania adresatów naszych działań. To ważne w kontekście planowania środków finansowych na przeprowadzenie kampanii - zaznaczył.

- Możemy mieć budżet idealnie dopięty pod względem realizacji założonych celów. Później jednak wzbudzenie zainteresowania określoną tematyką będzie skutkowało np. wzrostem liczby wizyt u lekarzy rodzinnych, czy telefonów pod numery informacyjne lub alarmowe, od osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej o danym problemie zdrowotnym - mówił Grzegorz Juszczyk.

Przyznał, że jest zwolennikiem współpracy możliwie największej liczby instytucji zaangażowanych zarówno w przygotowywanie kampanii społecznych, jak i ich realizowanie.

- Istotna może być też współpraca z zewnętrznymi agencjami reklamowymi lub public relations, które - na etapie przygotowań do przeprowadzenia kampanii - pracują nad możliwie skutecznym jej przekazem dla precyzyjnie określonej grupy docelowej, oraz sposobem dotarcia wybranych odbiorców - wskazywał dyrektor NIZP-PZH.

- Okazuje się na przykład, że - wbrew dość powszechnej opinii - media społecznościowe nie należą już do najtańszych metod dotarcia. W trakcie prowadzenia kampanii musimy mieć ludzi, którzy będą na bieżąco aktualizować treści w portalach społecznościowych - dodał dr Juszczyk.

Pełna relacja z sesji „Kampanie społeczne” podczas III Kongresu Wyzwań Zdrowotnych - już wkrótce w portalu rynekzdrowia.pl.

 


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.